کشف 2000 باکتری جدید روده توسط دانشمندان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کشف 2000 باکتری جدید روده توسط دانشمندان
نوشته شده در پنج شنبه 3 بهمن 1398
بازدید : 279
نویسنده : پارمیس

تحقیقات جدید که در مجله Nature منتشر شده است، حدود 2000 باکتری جدید روده را شناسایی کرده که دانشمندان قبلا در آزمایشگاه آن را کشف نکرده اند. تیم تحقیقاتی، از موسسه بیوانفورماتیک اروپا (EMBL-EBI) و موسسه Well come Sanger هر دو در Hinxton ،بریتانیا، از تجزیه و تحلیل محاسباتی برای ارزیابی نمونه های باکتری روده از شرکت کنندگان در سراسر جهان استفاده کردند. فین و همکارانش اظهار دارند که روش های محاسباتی به ما این امکان را می دهند که چگونگی تکامل یافتن بسیاری از گونه های باکتریایی که در روده انسان زندگی می کنند را کشف کرده و نقش هایی که ممکن است در بین میکروب ها بازی کنند را دریابیم. آلمائدا توضیح می دهد: در این مطالعه، ما از جامع ترین پایگاه های عمومی باکتری های دستگاه گوارش برای شناسایی گونه های باکتریایی که پیش از این دیده نشده اند، استفاده می کنیم. روش های تجزیه ای که ما استفاده می کنیم بسیار قابل تجدیدپذیر است و می توان آن را به مجموعه های بزرگتر و متنوع تر در آینده که امکان کشف بیشتر را فراهم می کند، تبدیل کرد.

اینطور که پیداست، محققان امیدوارند تا در آینده این مطالعات و سایر مطالعات مشابه، تاثیر بیشتری روی اطلاعاتشان درباره روده انسان داشته باشد، زیرا این مسئله به نوبه خود، به بهبود شرایط مختلف کمک خواهد کرد. به طور کلی باکتری های روده می توانند تاثیر بدی بر روی سلامتی انسان داشته باشند و هم اکنون تقریبا 2000 باکتری جدید روده که پیش از این ناشناخته بودند نیز توسط دانشمندان کشف شدند. کشف این باکتری ها می تواند در آینده به تشخیص و درمان بیماری های روده و معده نیز کمک کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: باکتری , باکتری روده , کشف باکتری ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: